Trainingen - Kunstgeschiedenis


Op deze plek kunt u informatie over trainingen voor docenten kunstgeschiedenis door het expertisecentrum kunsttheorie vinden.

TRAININGEN EXPERTISECENTRUM KUNSTTHEORIE/ILO-UvA 

 

ARCHIEF:

 

Op 5 november 2015 training VO/ 18 november 2015 PO - Rijksmuseum: 'DE GOUDEN EEUW IN BEELDEN; BEELDEN VAN DE GOUDEN EEUW.' Op donderdag 5 november 2015 heeft deze studiedag voor geschiedenisdocenten en kunstdocenten plaatsgevonden georganiseerd door het Rijksmuseum i.s.m. het Expertisecentrum Kunsttheorie-vo en het landelijk instituut voor geschiedenisdidactiek. Daarbij lag het accent zowel op de kernconcepten in de kunst/geschiedenis van de Gouden Eeuw liggen als op hogere orde denkvaardigheden zoals creatief denken door het kijken naar kunst/geschiedenis en historisch redeneren in relatie tot kunst/geschiedenis. We bedanken het Rijksmuseum voor de organisatie en gastvrije ontvangst. Op woensdag 18 november 2015 heeft een studiedag georganiseerd door het Rijksmuseum m.m.v. het Expertiscentrum Kunsttheorie-po  'KUNSTKIJKEN IN DE KLAS: HOE DOE JE DAT?'
BEIDE TRAININGEN WAREN UITVERKOCHT EN WERDEN GOED GEWAARDEERD! WE ZIEN U GRAAG OP EEN VOLGENDE TRAINING


Op 7 november 2014 
organiseerde het Expertisecentrum Kunsttheorie, dit keer een training in samenwerking met het Gemeentemuseum in Den Haag.  Wij bedanken alle aanwezige docenten heel hartelijk voor opnieuw een fijne samenwerking en wederom goede beoordelingen: De tevredenheid was ook dit keer weer groot!  Ook danken we het Gemeentemuseum voor hun gastvrije ontvangst.We hopen dat we u ook met het materiaal op USB stick hebben kunnen inspireren voor: Kunst, leren en emoties. Affectieve vaardigheden ontwikkelen bij de kunstvakken en het werken met essentiele vragen. MEER INFORMATIE
HEEL GRAAG ZIEN WIJ U TERUG OP EEN VAN ONZE VOLGENDE TRAININGEN

 

Beste collega's die aanwezig waren 1 feb 2013 op de 'TEACH the TEACHER' training in het Stedelijk Museum Heel veel dank voor jullie enthousiasme vandaag! Dat velen van jullie de training zo inspirerend hebben gevonden doet ons goed. Een royale beoordeling ontvingen we van jullie ook dit jaar weer: een 8,1 als gemiddeld cijfer uit 88 evaluaties. Wij zijn er blij mee en doen ons uiterste best om jullie en alle andere collega's een volgende keer weer te inspireren. We hopen in de loop van het volgend schooljaar een tweede bijeenkomst te plannen voor diegenen die voor deze datum niet geplaatst konden worden. Veel dank aan Marlous van Gastel (senior medewerker educatie van het Stedelijk Museum) voor de geweldige ontvangst in het Stedelijk Museum. Marlous van Gastel en Valentijn Rambonnet bedankt voor de organisatie en de workshops. Annemarie Buren en Richard Anthone ook jullie veel dank voor de workshops. Graag tot een volgende keer, Anne Marie van der Vlies en Marie-Thérèse van de Kamp, Expertisecentrum Kunsttheorie/ILO-UvA.

 

   

 Fotografie: Tomek Whitfield

VOORAANKONDIGING: is Op vrijdag 22 november 2013 zal de training Teach the teacher kernconcepten in het Stedelijk Museum nogmaals plaatsvinden (herhaling van de training van 1 februari 2013 waarvoor we helaas toen niet iedereen konden plaatsen). Inschrijving zal vanaf maandag 7 oktober mogelijk zijn via het digitale inschrijfformulier dat u op de homepage van het expertisecentrum kunsttheorie kunt vinden. Degenen die niet geplaatst konden worden op 1 februari krijgen daarom voorrang bij de inschrijving voor 22 november 2013. Maar daarnaast zijn andere belangstellenden uiteraard van harte welkom.

 

 

KERNCONCEPTEN IN DE KUNST VAN DE 20e en 21e EEUW IN DE CONTEXT VAN HET MUSEUM

 IN DEZE FOLDER KUNT U MEER INFORMATIE VINDEN

 

U KUNT ZICH MOMENTEEL HELAAS NIET MEER INSCHRIJVEN.

 

De belangstelling was overweldigend. Het maximaal aantal deelnemers inclusief wachtlijst was binnen anderhalve dag bereikt. Geweldig dat er zoveel belangstelling was, maar het betekent helaas ook dat wij veel collega's hebben moeten teleurstellen. Wij hebben daarom overwogen op korte termijn een tweede dag te organiseren, maar hebben hiervan af gezien omdat alle betrokkenen en de locatie niet gelijktijdig op korte termijn beschikbaar konden zijn. Beide instituten hebben de intentie uitgesproken om een tweede editie in de loop van volgend schooljaar te organiseren. Degenen die zich voor deze eerste training aangemeld hadden maar niet geplaatst konden worden, zijn bij een eventuele tweede editie van een plaats verzekerd indien zij aanwezig willen en kunnen zijn.